איך להנגיש בריאות לילדים שלנו
הילדים שלנו מסתכלים עלינו כל הזמן ולומדים מאיתנו, במודע ובלא מודע. אם אנחנו משקיעים בתזונה בריאה, מחוברים לכך ומאמינים בחשיבות של זה. הדברים עוברים אליהם וכשהם ירצו הם ידעו את הדרך, גם בלי שהסברנו ונאמנו נאומים, אלא מעצם זה שחיינו את זה.
הקפידו לשים סלסלה של פירות וירקות (אחרי שטיפה) על השולחן, שידה, אי, או כל מקום שנגיש לילדים ותראו איך הם חוטפים בלי שתשימו לב.
בנוסף נדאג לארוחות זמינות במקרר או במקפיא כדי שלא נתפתה לחמם מאכלים מעובדים מחוסר זמן.
דאגו לחשוף את הילדים לפירות וירקות שונים וחדשים ושתפו איתם את ההתלהבות שלכם. ילדים אוכלים בעיניים, מה שהם רואים מולם, כשמכינים מגש פירות צבעוניים זה גורם לבלוטות הרוק לעבוד, וגורם להם לרצות את זה.
חשוב להוסיף בארוחה גם מאכלים שהילדים לא תמיד ירצו לאכול בפעם הראשונה, אבל ככל שיהיו חשופים יותר למאכלים האלו, יראו אתכם אוכלים אותם, תהיה להם סקרנות לטעום ולהתנסות.
כאשר הילד מכין משהו בעצמו, הסיכוי שיטעם ממנו הולך וגובר. לכן שתפו את הילדים איתכם בזמן ההכנה, החוויה שנוצרת סביב ההכנה והידיעה שהוא הכין את האוכל פותחת לו את הסקרנות ואת הרצון לטעום ולהתגאות במאכלים שהכין
זה גם זמן מצויין לשיח על האוכל הבריא שאותו אנו מכינים. (ואם יהיה מזל אולי תצליחו לשמוע אותו חוזר אחרי המילים שלכם למישהו אחר
)
במקום לעשות שינויים חדים ומהירים אני ממליצה לקחת מאכלים שהילדים אוהבים ובהדרגה להחליף רכיבים כדי לראות איך הילדים מקבלים את השינויי.
למשל להחליף קוסקוס- בקינואה, שמנת לבישול -בקרם קוקוס, קציצות בקר ברוטב- בקציצות טופו/חזה עוף ברוטב, שמן קנולה- בשמן זית כו', סוכר לבן- בסוכר קנים/סילאן/מיפל טבעי , קמח לבן- בקמח כוסמין 70%, קקאו באבקת חרובים וכו'..
עדיף להתחיל בשינויים קטנים לערבב, להחליף חלק ולראות איך התגובות ואז בהדרגה להעלות כך הילדים מתרגלים לשינוי.
אנחנו לא רוצים להפוך את הבריאות לנושא למאבק כוחות. לכן לא נכנס למאבקים על אכילה בריאה. גוף של ילד יודע לנקות הרבה יותר טוב ממבוגר ויש לו יכולת התמודדות יותר טובה עם מאכלים לא רצויים, לכן חשוב לקחת את האכילה שלהם בפרופורציה. ולהתייחס לזה כהשקעה שאנחנו משקיעים עכשיו והתוצאות יקרו בעתיד.
אפשר להוסיף ירקות טחונים/מגורדים/קצוצים לרטבים, מרקים, קציצות , לבצקים וכו'.. להוסיף טחינה לשוקולדים, להוסיף קטניות בפשטידות ומרקים חשוב להיות יצירתיים עם ילדים ולהוסיף את התוספות בהדרגה.
על זה נפרט בהרחבה בפוסט הבא אבל זיכרו שאנחנו ההורים מחליטים מה נכנס לבית ומה לא. וכל הורה קובע את הגבולות בבית שלו לפי ראיית העולם שלו.
הילדים של היום זה דור העתיד שלנו!
וההשקעה בהם משתלמת,
כי היא תגדל את הדור הבא.
שיסבול פחות ממחלות ובעיות בריאות בע"ה 
אז, מאחלת לכם, לילדים ולנכדים
בריאות טובה!